19 May 2020

Cara Buat Temujanji Puspakom Secara Online

Temujanji (booking) Puspakom kenderaan kini boleh dibuat atas talian online. Sebelum datang ke lokasi Puspakom pelanggan perlu buat temujanji terlebih dahulu melalui online, pelanggan boleh pilih tarikh dan masa yang dikehendaki.

Berikut merupakan cara buat temujanji booking Puspakom atas talian online :


Langkah ke-1
Sila ke laman web MyPUSPAKOM. Jika belum ada akaun klik "Register Now", isi maklumat yang dikehendaki. Bagi pelanggan yang sudah ada akaun boleh terus masukan email dan kata laluan password kemudian klik butang "Login".


Langkah ke-2
Klik "Branch Reservation", kemudian isi maklumat yang dikehendaki. Setelah isi maklumat klik "Next" sehinggalah tiba di bahagian bayaran Payment. Proses pendaftaran booking Puspakom selesai setelah bayaran dibuat. Pelanggan boleh pilih jenis bayaran yang dikehendaki samada dibayar melalui kredit/debit kad atau online banking.



Langkah ke-3
Print Slip Pengesahan Temujanji, dan Resit bayaran. Sila bawa dokumen ini semasa datang ke lokasi Puspakom. Sila hadir diantara 20 minit awal atau 10 minit lewat dari masa temujanji. Permohonan bagi pembatalan tempahan pemeriksaan dan bayaran balik hendaklah dibuat melalui panggilan telefon ke Pusat Bantuan Khidmat Pelanggan MyPUSPAKOM di talian 1-800-22-2210 atau melalui email ke dp.ebooking@puspakom.com.my dalam tempoh lima hari dari tarikh pemeriksaan.


No comments:

Post a Comment

Komen Disini